Saturday, February 28, 2009

Detik-detik Perlawanan Persahaban Bola Baling

Hari ini 28 Feb 2009 MBS telah dijemput mengadakan perlawanan persahabatan 3 penjuru diantara pasukan bola baling Sek Keb Tengku Bendahara Azman 1, MBS dan Sek Keb Johan Setia bertempat di padang TBA1. Ini dapat membiasakan pelajar untuk bermain di padang perlawanan kerana pada tahun ini TBA2 menjadi tuan rumah.dari ini juga jurulatih dapat mengatur strategi untuk menjadi lebih hebat.Terima Kasih diucapakan dari Pasukan bala Baling sekolah kepada En. dzulikhwan, En Ali serta En Farid yang Banyak membantu pasukan untuk menjadi pasukan yang lebih hebat.

Gambar pasukan Girl Mbs sedang berlawan dan membuat hantaran.Pada ketikan ini pasukan MBS menentang Pasukan johan Setia. gak teruk juga pasukan mbs kena kerjakan.Tapi dengan usaha mereka menang 4-1. Kelihatan Bit no-10 ialah Nazalia darjah 5. walau darjah lima tp tetap berpotensi.

Pasukan Johan setia menggunakan bit berwarna unggu manakala mbs menggunakan bit berwarna emas.Pasukan kali ini dibentuk berdasarkan 4 orang pemain lama dan pemain bola jaring. Kelihatan bit no-9 ialah farhana dari tahun 6.bekas pemain tahun lepas.setakat ini dialah penjaring terbanyak.


Perlawanan yang sama Mbs menentang johan setia. Kelihatan Bit no - 5 najwa sedang bersedia hendak merampas hantaran dari pasukan lawan..(tak tau dapat ker tak? hee..heee.. rasanya tak dapat kot)


Pamain paling tinggi MBS Adilah..tp jarang menggunakan kelebihan badan yang tinggi..tetapi tetap pertahanan yang agak kental juga. Bit no 1 Natasha pelajar tahun 6. Antar penjaring MBS.



Pasukan Johan setia membuat benteng pertahanan yang agak sempurna tetapi MBS tetap hebat untuk merempuh bentang yang ada.


Kaunter attack yang sedang di lakukan oleh MBS.Diharap pada hari perlawanan sebenar dapat lah bertindak begini.



Tahun ini terdapat pasukan lelaki pula..sudah 2 tahun pasukan lelaki bola baling berkubur tapi tahun nie bangun semula atas usaha cg Dzulikhwan dan cg Farid yang sama-sama membantu memohon untuk pasukan lelaki. Pada ketika ini pasukan lelaki MBS menentang pasukan Johan Setia. Jika dilihat dari susuk badan MBS mcm semut jer tp tidak mengalah.



Pasukan Mbs sedang membuat halangan.Cuba lihat.pasukan Mbs kecil kcil sahaja berbanding pasikan lain. Pasukan lelaki agak lemah pada pertahanan.selepas nie teruk la korang kena latih dengan cg Farid, Cg Dzulikhwan dan Cg ali.


Perlawanan dengan johan setia juga.walaupun benteng mereka hebat hantaran mereka berapi badan seperti gergasi..semut tidak mengalaha.hasil cubaan telah membuahkan hasil Gol yang boleh diharapkan.


Mbs menentang johan setia juga.Disini sya nak mengucapkan tahniah kepada 4 pemain yang saya anggap agak cemerlang dan banyak berusaha iaitu penjaga gol, Najmi, Hazmi Dan Ashraf. tetapi belum cukup hebat lagi.yang lain banyak lagi diperbetulkan.
Inilah detik-detik yang dapat saya rakamkan.detik Perlawanan MBS menentang TBA tidak dapat sy rakamkan kerana telefon bibit saya kehabisan bateri. Disini saya ingin mengucapkan jutaan terima ksih kepada ibibapa dan penjaga pelajar keranan membenarkan anak mereka berjuang dalam bola baling.Tidak lupa kepada En Farid yang bersama-sama berjalan kaki dari MBS ke TBA serta memberikan sokongan dan kawalan kepada para pelajar.Kepada para pelajar sila berlatih dan tingkatkan kemahiran anda.Perlawanan sebenar akan berlangsung pada 15 April bertempat di padang TBA2.









0 Beri Pendapat Anda: